CINTA HIGH CLASS merindui kalian

Wednesday, 18 April 2012

Insya-Allah, buku ini bakal menghilangkan kerinduannya pada kalian semua yang baik hati dan banyak menyokong kami....di Pesta Buku Antarabangsa 2012, PWTC.

Alhamdulillah! Syukur buat Allah, kekasih hatiku. Salawat rindu buat Muhammad, Nabiku. Salam sayang buat anda semua yang amat kuhargai. Moga berjiran denganmu di Taman Firdausi.
Ustazah, ramai orang berkahwin. Ramai orang tidak bahagia. Ramai orang sengsara. Ramai orang jadi takut hendak berkahwin. Ramai orang lebih selesa bercinta sahaja. Please, showing us how…”
Ini satu luahan daripada sekian banyak luahan yang menerobos masuk ke peti e-mail, facebook dan blog kepunyaanku. Mata perasaanku tidak mampu terus terpejam. Telinga simpatiku tidak mampu terus berlagak tuli.
Apa yang mampu kulakukan?
Sekelumit tinta ini kuharapkan dapat mengusap walau setitis air mata. Menghiburkan walau secebis duka. Menginspirasikan walau sebutir makna.

37 comments:

  1. assalamualaikum ustazah, teringin memiliki buku ini. boleh pos ke uk ? boleh saya bertanya lanjut ? ini emel saya, frayakate@gmail.com. terima kasih. wassalam.

    ReplyDelete
  2. kami juga merindui 'cinta high class'..

    ReplyDelete
  3. ustazah akan berada di PBAKL pada hr apa ?:)

    ReplyDelete
  4. assalamualaikum... ustazah guna email yang mana ya??

    ReplyDelete
  5. novel nie dah keluar ke? Saya baru beli novel terbaru Dr. Farhan Hadi..best sangat2 novel tu..;)

    ReplyDelete
  6. Alhamdulillah, keluar jugak akhirnya :D

    jom pakat2 beli :)

    ReplyDelete
  7. Alhamdulillah...dah release. InsyaAllah akan membelinya... :)

    ReplyDelete
  8. saya rasa dah tak sabar ni nak menunggu dari Brunei hehe

    ReplyDelete
  9. dah ada jual ker ? nak beli daripada kak fatimah terus boleh ker ?

    ReplyDelete
  10. Tak sabar sangatt nak pergi pesta buku cari!

    :DD

    ReplyDelete
  11. tak sabar nak memilikinya..=)

    ReplyDelete
  12. hanya menunggu di pasaran sbb x brkesempatan ke pesta buku nnti..

    ReplyDelete
  13. salam ustazah...saya nk minta izin ..boleh tak ustazah send thru email..slide2 yang tak sempat ditayangkan di IMU tadi?

    ni email saya : dina.lady55@yahoo.co.uk

    ReplyDelete
  14. tringin sgt mahu mmbacanya..:)

    ReplyDelete
  15. ustazah, nak beli melalui ustazah boleh x?dah lama tunggu novel ni..

    ReplyDelete
  16. Salam sayang buat ustazah di sana. Ustazah, kalau tunang saya memilih untuk syahid di palestin sebelum mengahwini saya, adakah kalau saya mati nanti (tanpa berkahwin dgn sesiapa juga) saya akan dijodohkan dgn dia di syurga? ataupun wajar untuk kami berkahwin dahulu agar perasaan lebih terjaga?

    ReplyDelete
  17. wsalam wbt. para ulama dari aqidah ahli sunnah menjelaskan, suami dan isteri yang soleh dan solehah, yang saling meredhai antara satu sama lain akan dijodohkan lagi di syurga.

    Suami dan isteri yang tidak saling meredhai tiada jaminan untuk djodohkan lagi.

    apatah lagi mereka yang bukan bergelar suami isteri.

    wallahua'lam.

    ReplyDelete
  18. salam ustazah,cinta high class dah ad di pasaran ke ? terima kasih

    ReplyDelete
  19. salam sayang buat ustazah..seronok dapat berjumpa ustazah di sebuah progam yang dianjurkan oleh uum baru-baru ini..saya dah baca buku ni. Boleh x saya nak dapatkan penjelasan ustazah tentang ayat dalam buku Cinta High Class ni.."Stoking kaki? Saya pakai tapi sya tahu ada khilaf dan ada kelonggaran mengenainya. Di rumah tatkala bersama sanak-saudara, saya lebih selesa mengambil kelonggaran. Lagipun pendapat yg membolehkan nampak kaki kuat juga". Sejauh mana kelonggaran untuk tidak memakai stoking ketika bersama sanak-saudara dan bukankah kaki sebahagian daripada aurat wanita?

    ReplyDelete
  20. salam sayang. aurat wanita...ada yang disepakati, ada yang khilaf.
    kaki termasuk aurat wanita yang khilaf (ada perbezaan pendapat), bukan yang disepakati.

    ustazah pegang kaki tu aurat, tapi dalam situasi yang menyukarkan, ada kelonggaran untuk membukanya. contohnya, dalam situasi balik kampung.

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih ustazah..
      saya nak beli buku ustazah..nak request autograf ustazah pada buku tu boleh tak..

      Delete
  21. Assalamualaikum, ustazah.. :)

    Dari saya.. http://setanggikalbu.blogspot.com/2012/06/reveiw-novel-cinta-high-class-cintaku.html

    Terima kasih kerana telah menghasil novel tarbiah seperti ini!

    ReplyDelete
  22. kalau post dkat sarawak termasu postage rm25 jugak?

    ReplyDelete
  23. salam, buku cinta high class nie ade dijual kat popular x?? or kedai kt mana ade jual buku nie..

    terima kasih..

    ReplyDelete
  24. salam ustazah.....apakah hukum menyakiti jiran sama dengan hukum menyakiti roomate?

    ReplyDelete
  25. Buku ni cepat sngt habis kat kedai xsmpat nak beli ummmm ustazah kasi free 1 he3

    ReplyDelete
  26. Allhamdulillah..Assalamualaikum...novel nie sangat memberi kesan kpd sy..semaga Allah memberkati lagi khdpn ustzh dn suami...amin

    ReplyDelete
  27. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  28. assalamualaikum..novel ni ada lagi x?

    ReplyDelete
  29. lisa abd majid6 October 2012 12:03

    assalamualaikum w.b.t kak,
    cara pendekatan yg terbaik.. ^,^
    hadiah hari jadi terbaik pena sy dpat dr seorang sahabt (terima kasih sahabatQ)...
    harap sy dn sahabat2 yg bca novel ni dpt mnafaat kn isi yg ada dlm novel ni.. (berusaha utk jd lebih baik, insyaALLAH)
    syukran kak fatimah, novel ni jd inspirasi.. (",)
    mabruk jg, sbb dh brjaya hasilkan karya sebegini hebat buat masyarkt d luar sana (khususnya student mcm sy).. hrap dpat karang lgi novel sprti ni..
    #CINTA SECARA HIGH CLASS

    ReplyDelete
  30. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  31. macam mane nk bli on9..mohon penjelasan

    ReplyDelete
  32. saya dah baca novel ni dan sgt best !! saya suka :)

    ReplyDelete
  33. Assalamualaikum.. saya suka baca novel ni.. Cinta High Class... SOMEONE yg bg sy novel Cinta High Class .. selepas tu baru sy tau... knpe dia bg.. sebab ny ialah.. couple tu memang haram..tp remaja zaman skg ni.. klu xcouple mgg xsah la....ble sy dh bc novel ni.. bru sy sdr.. klu couple tu membazir masa,topup dan membuatkn hati ni sengsara..terima kasih krna membuat novel yg bnyk mengajar sy erti kemanisan cinta selepas nikah.. Insya Allah sy akn jd yg High Class unk mendapatkan yg High Class..

    ReplyDelete
  34. assalamualaikum ya Ustazah, saya nak beli novel ni, tapi kalau pakai pos laju boleh ke?di tempat saya memang susah nak jumpa lagi sebb kehabisan stok...bagilah saya cara untuk saya lebih lagi mengetahui tentang Agama Allah ini ya ustazah

    ReplyDelete

 
Sebarkan Bahagia © 2012 | Designed by Bubble Shooter, in collaboration with Reseller Hosting , Forum Jual Beli and Business Solutions